Content op usb-stick verkopen: goed idee of onzinnig?

Betalen voor iets dat iedereen dagelijks zelf doet?

Ze zijn er in alle vormen en maten (bijvoorbeeld deze) en tegenwoordig is 4Gb al voor € 10,- te krijgen. Worden de sticks mét film of album -en dus extra kosten- er aantrekkelijker op? Sony denkt van wel.

Gat in de markt of in je portemonnee?

Ook over hele kleine balkjes kun je geld gooien. Het idee om muziek en films te verkopen op usb-stick lijkt interessant, totdat je je bedenkt dat 99 % van de wereldbevolking elke dag zelf al muziek van diverse bronnen plukt en op usb-stick kwakt. De ene procent die nog muziek koopt doet dat vanwege nostalgie en het steunen van goede bands. Ook staan cd’s prima in de meeste kasten.

Sony kondigt een aantal titels aan op USB, waaronder The Da Vinci Code, Men In Black ( ($ 29.99) en Michael Jackson’s Thriller ($ 19.99). Het idee an sich leek ooit misschien aardig -toen cd-branders en usb-sticks nog niet zo goedkoop waren of mensen nog dachten dat hun PC een bekerhouder had- maar nee… dit is echt een slecht idee.

Zeker wanneer je bedenkt dat de nieuwste sticks van Sony niet laten zien hoeveel ruimte er nog is voor overig gebruik.

Oja, er is natuurlijk al een dienst die mensen gebruiken om films te huren en muziek aan te schaffen zonder dat gedoe met usb-sticks: Itunes.

Bron: CNET.com

Lees ook:DVD-spelers en -recorders overbodig geworden
Lees ook:Fruitige usb-stick met 8Gb geheugen!
Lees ook:PMP’s zijn de mooiste digitale fotolijstjes…en meer!
Lees ook:Kaartlezer sluit 17 kaarttypes aan op TV
Lees ook:Photoframe is mini-tv en mediaspeler

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.